-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16236 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

3- آيا زن صيغه اي يا موقت فرق ميكند يا خير ؟
ج2) زن صيغه ايكه درعرف مردم معروف است همان دراحكام فقهي معروف به موقت وانقطائي در مقابل زن دائم مي باشد . فرموده ايد زن صيغه اي كه همان موثت مي باشد با زن دائم از نظر احكام اسلامي فرق دارد :
1- زن موقت از مردش ارث نمي برد ومرديكه آن زن را صيغه كرده ارث نمي برد ولي در زن دائم هم مرد از زنش ارث مي برد وهم زن از مردش ارث مي برد .
2- زن صيغه اي حق همخوابي ندارد ولي در دائم ه رچهار شب يك شب واجب است پيش زن بخوابد.
3- زن صيغه اي حق نفقه ( خرجي ) ندارد مگر اينكه شرط نموده باشند ، فقط همان مهريه را مي تواند طلب كند ولي زن دائم حق نفقه دارد .
4- در زن صيغه اي حتماً بايد مدت معين ومشخص شود ولي در دائم مدت و وقت معين نمي شود.
5- درزن صيغه اي مي توانند فقط به قصد محرميت صيغه عقد بخوانند بدون اينكه لذت بدني داشته باشند ولي در زن دائم چنين شرطي صحيح نيست .
6- درزن موقت به محض اتمام وقت به عم نامحرم مي شوند ونياز به صيغه طلاق ندارد به صرف تمام شدن وقت نامحرم مي شوند ولي در دائم بايد صيغه طلاق خوانده شود تا نامحرم بشوند.
7- در زن صيغه اي عده اش 45 روز ولي در زن دائم عده طلاق 3ماه مي باشد.
توضيح المسائل مراجع ص120-910

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.